Een case in hypotheken waarin wij zagen hoe we ons onderscheiden

Onlangs hadden wij een interessante en mooie case in hypotheekadvies. Toen dit traject begon was het betreffende echtpaar nog geen klant bij ons, inmiddels wel. Het betrof hier mensen die met pensioen waren en een hypotheek af wilden sluiten. Zij gingen naar een bank die hypotheken verstrekte en bij hen in de buurt zat. Wat gebeurde er?

 

Dat het tegenwoordig nog kan, maar helaas nog regelmatig gebeurd als het om hypotheken gaat

De betreffende hypotheekverstrekker voerde de gegevens en daarbijbehorende financiële situatie in hun systeem in. Even kortweg gezegd, een formulier die via het systeem de resultaten liet zien in mogelijkheden en onmogelijkheden.

Daar kwam uit dat de klant een bepaald bedrag kon lenen wat niet toereikend was voor datgene wat ze wilden kopen. Helaas, de klant moest met lege handen huiswaarts.

Wij zien dat veel aanbieders nog op deze manier werken.

 

Zeevat onderscheid zich door enkel zichzelf te zijn en de klant centraal te stellen, bankieren met de menselijke maat

Bankieren met de menselijke maat. Dat betekent dat wij niet uit gaan van wat een formuliertje ons verteld maar verder kijken. Dan is er vaak veel meer mogelijk. Niet kijken naar onmogelijkheden, maar zoeken naar mogelijkheden.

Hoe wij dat kunnen? Door onze diepgaande kennis van zaken. Iedereen kan een formuliertje invullen en vertellen wat daar het resultaat van is. Maar ons advieskantoor heeft door jarenlange ervaring en het up-to-date houden van hypotheekkennis veel meer specialistisch advies in huis.

 

Hoe dat uitpakte voor onze klant?

Doordat wij verder gingen dan de aanbieder waar deze klant eerst aanklopte, was de wens van dit echtpaar wel mogelijk.

Hun droom werd werkelijkheid en daar hebben wij aan mee mogen werken. We zijn zo blij dat wij op deze manier, door ieder hypotheekadvies op de persoonlijke situatie te baseren, zo veel klanten op deze manier mogen helpen.

En daarom mogen wij dit echtpaar nu tot onze klanten rekenen.

 

Is dit een uitzondering?

Nee, doordat zo veel aanbieders gebruik maken van een ‘standaard acceptatiebeleid’ en wij veel verder gaan dat dan hebben wij al veel dossiers gehad die op deze manier verliepen. Teleurstelling bij een ‘standaard’ aanbieder dat wordt omgezet in de verwezenlijking van een droom door onze persoonlijke aanpak.

Betekent dit dat ons advieskantoor alles kan en mogelijk maakt? Dat niet, want een hypotheek blijven we baseren op je persoonlijke situatie. Maar we kijken wel verder waardoor er in veel gevallen meer mogelijk is dan via een ‘standaard acceptatiebeleid’ mogelijk lijkt.